Takaisin postauksiin

Toukokuun 2023 asiakaskyselyn tulokset

Touhula-päiväkotien asiakastyytyväisyyttä mitataan neljä kertaa vuodessa. Toukokuussa 2023 vastauksia kertyi ennätysmäärä ja saimme palautetta enemmän kuin koskaan!

Kyselyn perusteella vanhempien suositteluhalukkuutta kuvaavaksi NPS-luvuksi muodostui 51 asteikolla -100–100. Vastaava luku oli tammikuussa 38, joten parannusta on kevään aikana tapahtunut hurjasti. Tästä kiitos kuuluu jokaiselle Touhulan työntekijälle!

Työntekijät saivatkin avoimissa palautteissa paljon kiitosta, kannustusta ja kehuja.

”Vaikka päiväkoti on melko iso niin tulee tunne että se olisi yksi iso perhe. Kasvattajat tuntee lapset ja vanhempana myös tiedän kaikkien ryhmien aikuiset nimeltä. Lapseni on vaihtamassa syksyllä ryhmää mutta se ei jännitän yhtään kun uudet kasvattajat tuntuu jo vähän tutuilta. Aivan timanttinen henkilökunta ja johtaja, ei voisi parempaa toivoa!” Touhula VekaraLahti, Espoo

Lapset metsäretkellä Touhula Fallåkerissa, Espoossa.

NPS-luku oli yli 90 viidessä Touhulan päiväkodissa ja täydet sata pistettä saavutti kolme Touhulan päiväkotia.

  • Touhula Vekkuli, Kotka NPS 100
  • Touhula Tullipuomi, Oulu NPS 100
  • Touhula Sastamala NPS 100
  • Touhula Horisontti, Porvoo, NPS 91
  • Touhula Vehmasmäki, Kuopio NPS 90

NPS-kyselyssä vanhemmat vastaavat asteikolla 0–10 kysymykseen “Kuinka todennäköisesti suosittelisit lapsesi Touhula-päiväkotia”. Arvosanan 0–6 antavat luetaan arvostelijoiksi, 7–8 passiivisiksi ja 9–10 suosittelijoiksi.

NPS lasketaan vähentämällä arvostelijoiden prosenttimäärä suosittelijoiden prosenttimäärästä. Luku sijoittuu välille -100 (ei yhtään suosittelijaa) ja 100 (kaikki suosittelevat).

Arvioita päiväkodin toiminnasta

Suositteluhalukkuuden lisäksi vanhemmilta pyydetään palautetta päiväkodin toiminnasta. Toimintaa arvioidaan asteikolla 1–5 seuraavien kysymysten kautta:

  • Lapseni viihtyy Touhulan päiväkodissa 4,6/5
  • Lapseni otetaan ystävällisesti vastaan päiväkotiin saapuessa 4,5/5
  • Sain riittävästi tietoa lapseni arjesta 4,3/5

Kehityskohteeksi asiakastyytyväisyyskyselyssä nousee päiväkodin ja kodin välinen viestintä. Vanhemmat ovat myös hyvin huolissaan henkilöstön tilanteesta niissä päiväkodeissa, joissa vaihtuvuus on ollut kuluneen toimintakauden aikana suurta.

”Haluaisin tietää selvemmin ketä on ollut sijaisena, missä ryhmässä ym. Viikoittaiset tiedotusviestit vanhemmille johtajalta jääneet pois, mikä on harmi.”

Kaikki asiakastyytyväisyyskyselyn kautta tullut palaute käsitellään. Touhulan tukipalveluissa sekä alueorganisaatiossa keskitytään tukemaan niitä päiväkoteja, joissa haasteita nousee esille.

200 euron lelulahjakortti 10 päiväkodille

Arvoimme 200 euron lelulahjakortin niiden päiväkotien kesken, joissa kyselyyn vastasi vähintään 60 prosenttia asiakkaista. Arvontaan pääsi mukaan yhteensä 39 päiväkotia.

200 euron lelulahjakortin voittivat:

  • Touhula Kempele
  • Touhula Hirsilinna, Lahti
  • Touhula Veromies, Vantaa
  • Touhula Saaristokaupunki, Kuopio
  • Touhula Magneetti, Kurikka
  • Touhula Ki-Kiva, Kotka
  • Touhula VekaraMetsä, Ylöjärvi
  • Touhula TaikaVekara, Oulu
  • Touhula TouhuVekara, Kempele
  • Touhula Rautaniemi, Kuopio

Suuret onnittelut voittajille!

Kansikuva: Touhula VekaraPolku, Tampere ja artikkelin muut kuvat Touhula Fallåker, Espoo.

Samankaltaisia postauksia