Takaisin postauksiin

Touhulan asiakkaat suosittelevat lastensa päiväkoteja

Touhula-päiväkotien asiakastyytyväisyys on noussut tänä keväänä paremmalle tasolle kuin koskaan aiemmin. Tämä selviää huhtikuussa 2025 toteutetusta asiakastyytyväisyyskyselystä, johon vastasi yli 3040 huoltajaa.

Huhtikuussa 2025 toteutetussa asiakastyytyväisyyskyselyssä Touhula-päiväkotien NPS-luvuksi muodostui 67. Vastaava luku oli vuosi sitten 49, joten parannusta on tapahtunut valtavasti. NPS-luku kuvaa vanhempien suositteluhalukkuutta asteikolla -100–100.

Vanhemmat arvostavat päiväkodin henkilökunnan ammattitaitoa ja ystävällisyyttä. He kokevat, että hoitajat ja kasvattajat ovat helposti lähestyttäviä, lempeitä ja osaavia, mikä luo turvallisen ja positiivisen ilmapiirin lapsille.

”Henkilökunta on ammattitaitoinen ja ystävällinen. Lapseni otetaan vastaan aamuisin sylin ja halin kautta silloin kun sille tarve on.” Touhula Hiltulanlahti, Kuopio

Päiväkotien monipuolinen toiminta saa paljon kiitosta. Vanhemmat arvostavat erityisesti viikoittaisia retkiä, tunnetaitojen harjoittelua, kädentaitoja sekä monia muita aktiviteetteja.

Lapseni viihtyy päiväkodissa

Hyvä vuorovaikutus ja viestintä perheen kanssa on tärkeä osa laadukasta varhaiskasvatusta. Ryhmien viikkokirjeet ja TouGo-sovelluksen kautta lähetetyt kuvat ovat erityisen pidettyjä, sillä ne antavat vanhemmille hyvän käsityksen päiväkodin arjesta.

”Lapsi otetaan joka aamu lämpimästi vastaan ja lapsella on turvallinen olo jäädä. Lapsen yksilölliset tarpeet huomioidaan hyvin. Päiväkodin ja lapsen arjesta saa hyvin tietoa, viikkokirjeet ovat tosi kattavia ja lisäksi valokuvia laitetaan usein!”
Touhula Magneetti, Kurikka

Asiakastyytyväisyyskyselyssä parhaat arvosanat asteikolla 0–10 muodostuivat väittämiin: Lapseni viihtyy päiväkodissa 9,1/10 sekä lapseni otetaan ystävällisesti vastaan päiväkotiin saapuessa 9,1/10.

– Ilahduttavaa kehitystä on tapahtunut kyselyn kaikilla osa-alueilla ja erityisesti siellä, missä arvosanat ovat aiemmin jääneet kyselyn heikoimmiksi. Olemme viime vuosina kehittäneet päiväkotiapulaisen toimenkuvaa ja lisänneet heidän välilleen koulutusta sekä yhteistyötä. Tämä näkyy kyselyssä niin, että tilojen siisteys saa vanhemmilta arvosana 8,4., Touhulan viestintäpäällikkö Anni Karppanen iloitsee.

Kehityskohteena päiväkotien pihat

Kyselyssä heikoimmat arvosanat muodostuivat niihin päiväkoteihin, joissa työntekijöiden vaihtuvuutta on ollut paljon. Näiden päiväkotien toimintaan ja henkilöstön pysyvyyteen tulemme panostamaan tulevana toimintavuonna.

Myös päiväkotien pihat nousivat kyselyssä yhdeksi kehityskohteeksi. Pihojen viihtyisyyteen, turvallisuuteen ja ulkovalvontaan toivottiin parannusta. Tähän tulemme etsimään ensi syksynä yhdessä päiväkodin johtajien kanssa ratkaisuja.

Haluamme kiittää vanhempia aktiivisesta osallistumisesta kyselyyn. Jokainen avovastaus käydään huolellisesti läpi.

Arvoimme eniten vastauksia saaneiden päiväkotien kesken neljä 250 euron lelulahjakorttia. Arvonnassa voittivat Touhula SatuVekara 2, Ylöjärvi; Touhula Helmiina, Ylivieska, Touhula Kiillekuja, Vaasa ja Touhula Aarrekallio, Vantaa.

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö Anni Karppanen, puh. 050 538 2468 / anni.karppanen@touhula.fi

Samankaltaisia postauksia