
Touhulan asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset
Touhula-päiväkodit toteutti huhtikuussa 2019 vuosittaisen asiakaskyselyn, jossa selvitettiin asiakastyytyväisyyttä ja kartoitettiin toiminnan kehityskohteita. Kyselyyn vastasi 5 399 vanhempaa.
Valtaosa vanhemmista eli yhdeksän kymmenestä kertoi lapsensa viihtyvän Touhulassa joko erittäin tai melko hyvin. Työntekijöiden ammattitaitoa, pedagogista osaamista ja sitoutumista kiitettiin laajasti.
41 prosenttia vastaajista arvioi Touhulan palvelut muita päivähoitopalveluita paremmaksi ja 42 prosenttia arvioi tason samaksi kuin muilla toimijoilla.
Positiivisen palautteen lisäksi tuloksissa näkyi myös alkuvuoden kielteinen julkisuus, joka on ymmärrettävästi vaikuttanut monen mielikuvaan Touhulasta. Esimerkiksi henkilökunnan jaksaminen ja sijaisten saatavuus herättivät vanhemmissa huolta.
Otamme asiakastyytyväisyyskyselyssä kerätyn palautteen erittäin vakavasti. Henkilöstön osalta haluamme panostaa työntekijöidemme viihtyvyyteen ja pysyvyyteen.
Touhulassa otetaan kesällä käyttöön kuukausittaiset työvirekyselyt, jotta pystymme entistä ripeämmin puuttumaan mahdollisiin ongelmiin ja huoliin. Kevään aikana olemme palkanneet lisää vakituisessa työsuhteessa olevia kiertäviä sijaisia. Läpinäkyvyyden lisäämiseksi päiväkodeissamme julkaistaan lasten ja aikuisten lukumäärä päivittäin.
Pääset tutustumaan kyselyn tuloksiin tarkemmin osoitteessa https://www.innolink.fi/case/touhula/
Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Ossi Ahto, puh. 040 083 3883 / ossi.ahto@touhula.fi